越境ECサイト「Carused.jp」
Online used car export business
「Carused.jp」
事業概要
Business summary
株式会社カーペイディーエムは、越境ECサイト「Carused.jp」 を運営し、 海外へ向けて中古車販売を手掛けています。
2009年に創業以来、当社独自で開発したウェブサイトと売買管理、データ分析システム、そしてWebマーケティングにより、アフリカ、欧米、アジア、オセアニアなど世界100ヵ国以上へ輸出しています。車両仕入れ、写真撮影、ウェブ掲載、輸送の手配、販売、を社内で一括にして行うことで、コストを最小に抑え良質な中古車を輸出することができます。また、昨今では国内からの輸出のみならず、海外の中古車を第三国へ輸出する三国間貿易もスタートしています。
Carpaydiem Corporation manages the cross-border e-commerce platform “Carused.jp” and excels in the export of
used cars to global markets. Since our establishment in 2009, we have successfully shipped vehicles to over
100 countries spanning Africa, Europe, North and South America, Asia, and Oceania. This accomplishment is
attributed to our distinctive website, proprietary system, and strategic web marketing approaches. By
streamlining the entire process within our organization, including vehicle procurement, photography, online
listing, sales, and transportation arrangements, we are able to minimize costs and deliver high-quality used
cars to our global customers. Additionally, we've ventured into trilateral trade, facilitating used car
exports between foreign countries, showcasing our commitment to innovation in the dynamic global automotive
market.
提供する価値 -Omotenashi Experience-
Value provided -Omotenashi Experience-
中古車業界は、消費者にとって不透明な業界だと言わざるを得ません。これは日本に限ったことではなく世界中どこでも同じようなトラブルが起こっています。欠陥の隠蔽、メーターの改ざんなどが横行し、不快な思いをした消費者は後を絶ちません。ですが私たちは、購入前の車の比較検討から輸送、アフターメンテナンスまで販売者としての責任を全うし、顧客満足度の向上に努めます。顧客理解に基づいて、顧客への感動体験を追求し、顧客への価値を追求する社内風土の構築を目指します。
The used car industry is inherently opaque for consumers, and this
challenge is not confined to Japan; it is a global phenomenon. Widespread issues like concealing defects and
tampering with odometers persist, leading to a significant number of consumers having unpleasant experiences.
Nonetheless, as sellers, we take on the responsibility of guiding customers through the entire process—from
comparing and evaluating cars before purchase to handling transportation and after-sales maintenance. Our
relentless commitment is geared towards enhancing customer satisfaction. By deeply understanding our
customers, we aspire to foster an internal culture dedicated to creating experiences that leave a lasting
impression and delivering enduring value to our customers.